مشاوراملاک کار سادهای نیست، درواقع تخصصی است که برای داشتن آن لازم است در این راه آموختههای بسیاری داشته باشید.
مشاور کسی است که به ما در مواردی مخصوصا کارهایی که نیاز به پیگیری، تخصص و صرف وقت زیاد است مشاوره می دهد . پس اعتماد مشاوره گیرنده به مشاور انتخابی نقش کلیدی در موفقیت مشاور دارد.
مشاور معتمد و موفق دارای ویژگی های زیر می باشد :
- صداقت
- شرافت
- شفافیت
- مسولیت پذیر
- خوش قول و منظم
- خوش اخلاق
- روابط عموی بالا
- ظاهر آراسته و مرتب
بهعنوان یک مشاورِ املاک برای رسیدن به موفقیت در یک روزِ کاری لازم است این 6 کار را انجام دهید:
بازار هدف و مشتریان رو همه روزه رسد کنید
این خیلی مهم هست که شما قیمت ها، ویژگی ها و تمامی مواردی که مشاوره گیرنده برایش مهم هست اطلاع صحیح و به روز داشته باشید
همچنین با خواسته های متقاضیان می بایست آشنا باشید تا بتوانید از قبل مواردی رو که نیاز هست در مورد آنها مشاوره بدهید اگاهی کافی داشته باشید
مشتریان آنلاین را بررسی کنید
هرروز تکنولوژی بیشتر پیشرفت میکند و ارتباط مردم با فضاهای مجازی نیز بیشتر میشود.
هر فرد برای شما یک فرصت بهحساب آمده و باید از آن بهترین استفاده را ببرید. از فضاهای مجازی بیشترین استفاده را کرده و برای پیشبرد هدفهایتان از آن بهره بگیرید.
هرروز آنلاین باشید، ایمیلها و یا کانالهایتان را چک کرده و سعی کنید مشتریان احتمالی خود را به فهرست ایمیل و یا کانالهای گروهی اضافه کنید تا از این طریق بتوانید بخش بسیاری از مشتریان خود را از تغییرات و اطلاعات روز املاک باخبر کنید.
پاسخ تلفنهایتان را داده و پیگیری تلفنی داشته باشید
تصور اینکه آژانسهای املاک پاسخ تلفنهای خود را نمیدهند را از ذهن مشتریانتان حذف کنید.
با مشتریان خود در ارتباط باشید و با جواب دادن به تماسهای تلفنی و پیگیری، مشتریان احتمالی را تحت تأثیر قرار دهید.
رسانههای اجتماعی را فراموش نکنید
یک واقعیت این است که هر شخصی قبل از تماس و برقراری ارتباط با شما، سری به گوگل زده و درباره کاری که قصد انجامش را دارد در دنیای مجازی جستجو میکند.
حال باید اشخاص بتوانند در جستجوهای اینترنتی خود چیزی درباره شما کسب کنند تا بهسوی شما جذب شوند.
شما بهعنوان یک مشاور املاک باید با حضور فعال در رسانههای اجتماعی نتایج این جستجو را به نفع خود تغییر دهید.
هرروز بخشی از وقت خالی خود را برای بررسی کانالهای اجتماعی، ارسال پیام، برقراری ارتباط جدید و نوشتن پستی جالب بگذارید.
در دنیای واقعی با دیگران نیز ارتباط برقرار کنید
درست است که ارتباط با مشتریان آنلاین کاری سودمند است، اما فراموش نکنید ارتباط رودررو برای برند سازی کارتان یکی از مهمترین اقدامات شما به حساب خواهد آمد.
روزی یکبار از دفتر خود بیرون زده و با صاحبان کسبوکار محله خود ارتباط برقرار کنید.
قرار ملاقات با دیگر حرفهایهای کسبوکارتان یا دیگر صنایع میتواند راهی باشد تا شما اثری مثبت در دیگران ایجاد کرده و احتمال رجوع افراد به شما بیشتر شود، چه کسی میداند که مشتری بعد شما از کجا میآید…؟
همواره در حال یادگیری باشید
موفقترینها در این کار کسانی هستند که همواره در حال یادگیری هستند.
هر چیز جدیدی که برای مشتریان شما و کسب کارتان میتواند مفید واقع شود یاد بگیرید.
هیچکس با اتکا بر دانستههای پیشین خود نمیتواند در دنیای امروز موفق باشد.
ازاینرو هر اطلاعاتی که میتواند سرمنشاء یک ارتباط خوب و پایدار بین شما و مشتری باشد را یاد بگیرید، این اطلاعات میتوانند اخبار روز دنیا باشند و یا قوانین خریدوفروش ملک و …
در صورتی که در مورد عوامل موثر در موفقیت ومشاورین املاک نظری دارید در زیر آن را عنوان کنید تا دیگران از آن استفاده کنند . با تشکر